sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Don't worry, be happy

Rakas päiväkirja, anteeksi suuresti etten ole muistanut päivittää sinua tarpeeksi usein viime aikoina. Juuh...

Kimi saapui odotusten mukaan keskiviikkona heti aamusta tutkailemaan osien sovituksia. Kimillä oli mukanaan Corvette-spesialisti Kimmo Nevalainen. Kimmo nappasi suuren oppilasyleisön edessä Corvetesta perämurikan irti huoltoon vientiä varten. Tämän jälkeen Kimmo opasti ovien hienosäädöissä ja kertoi muutenkin kuinka linjojen ja esimerkiksi puskureiden tulisi istua Corvetteen.

Ovet istuivat kohtuullisen kivuttomasti paikalleen, lokarien reunoja täytyi hieman leikellä raa-asti pois. Olimme tosiaan korityövaiheessa laminoineet reilut jatkot lokasuojiin, sillä maaleja poistettaessa lokarien reunat katosivat lähes kokonaan. Reunat oli korjattu huonosti laminoimalla ja kittaamalla


Lokarien reunojen leikkailua


Ovet sovitettuna.
Jotain pientä hienosäätöä ovissa vielä on, jostain syystä kun yläreuna on tasassa takalokarin kanssa, on oven keskikohta pari milliä ulompana ja alaosa taas pari milliä syvemmällä. Etureunojen kanssa on myös pientä soveltamista jotta saadaan raot kohdalleen.

Ovien tilanne juuri ennen hiihtolomalle lähtöä perjantaina






































Ihme juttu muuten tuo hiihtoloma, jälleen taas sabotoidaan työtä. Pakkolomaa joutuu pitämään viikon. Miksei muka työ voisi käydä lomasta? Olimmehan muutaman oppilaan kanssa viime hiihtolomankin koulussa tekemässä töitä. Puhtaasti opettajien iloksi :)
Perjantaina jäimme Silvosen Tonin ja Marikan kanssa pelkästään protestiksi kahdeksi tuntia ylitöihin.

Jep, mihin mä jäinkään... Tosiaan konepellin (tiedän, se ei oo pelti, se on konemuovi, mutta on tylsää kirjoittaa aina sama sana. Valitukset voi lähettää sähköpostitse) ja lokarin reunat eivät oikein matsanneet

Jos auto olisi peltiä, tuo olisi helppo asia korjata, mutta nyt lasikuidun kanssa joutuu hieman miettimään. Päätimme hioa lokasuojien reunat auki kuidulle asti, teippaamme alueen, teemme uretaanivaahdosta muotoilemalla muodot kohdilleen, laminoimme yli ja teemme siitä muotin, tämän jälkeen laminoimme valmiin kappaleen lokasuojiin kiinni. Näin tiivistetysti.


Alueet teipattuina. Vahasimme teipit kunnolla jotta saamme uretaanikasan vielä joskus irtikin


Uretaanivaahdot pursutettuna

Vaahdot hiottuna muotoonsa

Uretaani teipattuna yli. Teippasimme uretaanin ennen kuidutusta, jottei uretaania jäisi hartsin alle hankaloittamaan valmiin kappaleen laminointia lokasuojaan.

Seuraavaksi aloitimme laminoinnin. Marika laminoimassa

Jahka lasikuitu on kasteltu täysin märäksi hartsilla, käydään laminoitu kohta vielä läpi ilmaustelan kanssa. Tela poistaa laminointiin mahdolliset ilmakuplat. Kuvasta näkee myös kuinka hyvin lokasuojan ja konepeiton muodot alkavat osua yhteen jo tässä vaiheessa. Tästä jatketaan loman jälkeen.


Heh, luulitko että juttu loppu tähän? No ei nyt kuitenkaan, jatka vaan lukemista

Toni on edistynyt takapalan kanssa hyvää tahtia, keskiviikkona Kimmolta saatujen ohjeiden avulla takapala on saatu viimeistelyä vaille valmiiksi

Hienokittiin on jo siirrytty

Puskurin kiinnikkeille jouduttiin kaivamaan urat

Keula on muutenkin edistynyt hyvin, pokkauksissa ollaan päästy siirtymään hienokittiin

Okei, siinä oli kaikki. Nyt saat sulkea selaimen.



Siis ihan oikeesti, ei tuu enään mitään juttua, voit lopettaa



Istutko liikaa koneella?



Omapahan on elämäs, mä meen syömään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti